LXV ehk farseeri triloogia

00:12

Viimaks jõudis minuni ka "Salamõrtsuka teekond" ehk Farseeri triloogia III raamatu II osa. Sarjaga alustasin õige mitu aastat tagasi, kuid uute osade ilmumine viibis vahepeal ning nii ta pooleli jäi. Eelmisel suvel sattus mulle raamatukogus kätte III raamatu esimene pool ja nüüd, vaevalt aasta hiljem, ka kauaoodatud teine pool. Seda, millega lugu algas ma väga ei mäletanud, kuid peale paari peatükki tulid armsad tegelased ja loo üldjooned jälle meelde.  
Triloogia räägib printsi sohilapsest Fitzist, kes võetakse õukonda ning temast saab salamõrtsuka õpilane. Poiss valdab üliloomulikke võimeid: taidu ja vaistu. Taidu peetakse ohtlikuks, kuid samas ülistatakse, sest seda võlukunsti valdavad inimesed aitavad kaitsta hertsogkondi. Vaist seevastu on tabu, võime tajuda elusolendeid ning luua sidemeid loomadega. Fitzi saatus on ette ennustatud ning oma teekonnal saab ta nii sõpru kui ka vaenlaseid, elab üle raskeid kaotuseid ning napikaid pääsemisi, kuid lõpuks saavad katsumused läbi. Leitakse üles muistsed Elderlingid ning nende abiga puhastatakse rannik punalaevnikest, kes aastaid rahvast piinasid. 

Mulle väga meeldib maailm, mille Robin Hobb loonud on. Kuigi see triloogia on nüüd läbi, saan sukelduda edasi tema järgmistesse sarjadesse, nagu "Eluslaevnikud", mis oli üks suur lemmik mu eelmisel aastal loetud raamatutest. Eesti keeles ilmunud osad on mul kõik loetud, nii et pean minema keskraamatukogu võõrkeelse kirjanduse osakonda piiluma, mida nemad pakuvad.
Farseeri triloogia juures meeldivad mulle peale fantastilise sisu ka kena kujundusega kaaned.  Kõik viis raamatut istuvad mul ilusti riiulil reas ning pakuvad silmailu. Illustratsioonid langevad sisuga perfektselt kokku ning näiteks selle osa juures avastasin peale lugemist detaile, mida ma alguses tähelegi polnud pannud.

Viimases osas oli kahjuks palju vigu sees: oli lausest ära jäänud sõnu, veidralt tõlgitud lauseid ja ka tähevigu. Tavaliselt ma ei pane neid tähele, kuid seekord jäin mitu korda toppama, sest oli imelikke lauseid, millest ma ei suutnud aru saada ka pärast mitmekordset ülelugemist. Annan siiski kõik andeks, sest lõpuks ometi sai sari loetud ja raamaturiiulis auk täidetud! Kiidan kõiki kirjastusi, kes annavad sarja lõpuni välja, kui on sellega juba alustatud!

Sarja kohta ma küll hetkel kokkuvõtet ei oska anda, kuna lugesin raamatuid nii katkendlikult ning üle pika ajaperioodi. Kunagi ehk jõuan uuesti lugeda. Üks on aga kindel - Robin Hobb on suurepärane autor ning tema fantaasiaromaane soovitan julgesti!

You Might Also Like

0 kommentaari

CC BY-NC-ND