LXIX ehk inglise krimikuninganna

14:24

Postituse pealkiri ütleb kindlasti kohe ära, et lugesin Agatha Christie raamatut. Selle valisin spetsiaalselt ühe väljakutse punkti pärast. Riiulis on mul mitmeid teoseid mis selle punkti alla kvalifitseeruks, kuid langetasin kohe otsuse, et nüüd võtan selle raamatu ette. Teemaks on siis raamat, mille oled ammu ostnud, aga lugemiseni pole veel jõudnud. "Nemesis" sattus mulle ette kunagi krooniajal, kui ta kuskilt kasutatud raamatute kastist viiekaga endale lunastasin.
Detektiiviromaanis "Nemesis" lahendab kuritegu Miss Marple. Vanaproua armastab ikka ajalehtedes surmakuulutusi lugeda ning leiab sealt ühel päeval tuttava nime: Rafiel. Tal meenub mees, kellega koos naine kunagi ühe mõrva lahendas. Suureks üllatuseks saab ta peagi surnult kirja, kus too palub külastada oma advokaate. Nimelt on too enne surma kavandanud Marple'le reisi koos müsteeriumiga, mille lahendamise preemiaks on 20 000. Vanaproua võtab muidugi väljakutse vastu ning peagi on esimesed niidiotsad käes.

Ma pole ammu Christie't lugenud ning nautisin seega lugu väga. Tema raamatute puhul ei oska kohe alguses kedagi kahtlustada ning ega mul seekord lõpuski selget ideed polnud, kes on süüdi. Lemmikud on mul "Kõver maja" ja klassik "Ei jäänud teda ka". Kindlasti olen lugenud rohkem Poirot-lugusid kui Marple omi ning tundub, et eelistan muhedat belglast rohkem kui vanaprouat. Siiski meeldisid mulle naise kindlad hoiakud, mis siis et need vahepeal veidi rassistlikeks kippusid minema (Mr. Caspar, kui ainus välismaalane on kindlasti kahtlane). 
Veel tundub mulle, et eelistan pigem klassikalisemaid kuritegusid, kus on konkreetne kuritegu ja seejärel lahenduse otsimine. "Nemesis" algas segaduse ja pimedas kobamisega, alles peaaegu lõpus selgus, mis kuritegu Marple lahendama peab. Seega ütleksin, et idee kus surnu jätab vihjeid, mis lahendust vajavad, oli küll huvitav, kuid mitte parimal viisil ellu viidud. 

Kokkuvõtteks võin öelda, et olen rahul, et see raamat lõpuks loetud sai ning selle eest pean tänama väljakutset. Soovitan neile, kes otsivad tavapärasest veidi erinevat krimilugu! Ise luban aasta jooksul vähemalt ühe Christie detektiiviromaani veel läbi lugeda. Kõige rohkem huvitaks mind tema teostest tegelikult hoopis näidend "Hiirelõks", aga seda pole minu teada senini eesti keelde tõlgitud.

You Might Also Like

0 kommentaari

CC BY-NC-ND